blank وکالت در امور خانواده

  • blank 7 آبان 1401
  • blank بدون نظر
  • blank 2 دقیقه
  • blank 552 نفر

وکالت در امور خانواده

به‌طورکلی دعاوی خانواده به دعاوی منبعث از اختلافات خانوادگی گفته می‌شود. این دعاوی تنها به مسائل زن و شوهر محدود نمی‌شود و طیف وسیعی از مسائل را دربرمی گیرد. ازآنجایی‌که چالش و مسائل حقوقی پیرامون خانواده زیاد شکل می‌گیرد؛ خانواده‌های آگاه تصمیم می‌گیرند تا از مشاوره حقوقی خانواده و یا به‌صورت مؤثرتر از وکیل شخصی و خانوادگی بهره ببرند.

وکالت در امور خانواده

وکیل خانواده خوب در تهران

حیطه کاری وکیل خانواده

وکیل خانواده می‌تواند به‌صورت مطلق به‌عنوان‌مثال انجام تمام امور خانواده از طلاق تا ارث و … را بر عهده داشته باشد و یا در به‌صورت جزئی و موردی به‌عنوان‌مثال وکیل طلاق، انحصار وراثت و … به‌عنوان وکیل خانواده خدمت‌رسانی کند.

ویژگی‌های وکیل خانواده خوب

اصلی‌ترین ویژگی یک وکیل خانواده خوب مورد اعتماد بودن آن است. وکیل خانواده خوب حافظ اسرار موکلین خود است و ازآنجایی‌که وکیل خانواده از بسیاری از اطلاعات سری و حیاتی خانواده اطلاع دارد؛ بسیار مهم است که شخصیتی قابل‌اعتماد داشته باشد.

ویژگی بارز دیگری که وکالت در امور خانواده بدان نیاز دارد، آگاهی و اشراف بر قوانین حوزۀ تخصصی ازجمله قانون مدنی، قانون حمایت خانواده، آرای وحدت رویه و … است. همچنین وکیل متخصص امور خانواده می‌بایست بر رویه‌های قضایی، شیوه‌های رسیدگی و آیین دادرسی حاکم در دادگاه‌های خانواده مسلط باشد. همچنین یک وکیل خانواده خوب، ازآنجایی‌که با نهاد خانواده مواجه است، می‌بایست تااندازه‌ای به مسائل روانشناسی آشنا باشد. درنهایت، تجربۀ بالا و توانایی دفاع در شئون و جایگاه‌های مختلف از موکل خود؛ از برجسته‌ترین ویژگی‌های وکالت در امور خانواده به‌حساب می‌آید.

مصادیق وکالت در امور خانواده

همان‌طور که در بالا اشاره شد دعاوی مرتبط با خانواده طیف وسیعی دارند. دعاوی همچون مهریه، نفقه، طلاق، اجرت‌المثل ایام زناشویی، حضانت فرزند، ازدواج بدون اذن پدر، ازدواج ایرانیان با اتباع خارج، گرفتن حکم رشد دختر، حق طلاق و… در زمرۀ مسائل حقوقی مرتبط با خانواده دسته‌بندی می‌شوند.

گروه وکلای قدردان با در اختیار داشتن وکلای پایه‌یک دادگستری متخصص در حوزۀ خانواده توانسته است مسائل و مشکلات موکلین و مراجعین خود را در کمترین زمان ممکن حل کند. برای بهره‌مندی از مشاوره حقوقی خانواده و یا تنظیم جلسه به‌منظور استفاده از خدمات وکالت در امور خانواده گروه وکلای قدردان با ما تماس بگیرید.

blank

آیا میخواهید خیلی سریع به وکیل متصل شوید؟

برای دریافت مشاوره و قبول وکالت می توانید با شماره زیر از طریق واتساپ، تلگرام یا تماس تلفنی با ما ارتباط بگیرید
blank اشتراک گذاری این مطلب
blankنظرات

سوالات خود را می توانید مطرح کنید تا در اسرع وقت به پاسخ برسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *