blank تنظیم وصیت نامه

  • blank 11 مهر 1401
  • blank بدون نظر
  • blank 6 دقیقه
  • blank 578 نفر

تنظیم وصیت‌ نامه

جدا از توصیه‌های دینی و مذهبی در خصوص داشتن تنظیم وصیت‌ نامه برای هر فرد مسلمان، افراد ترجیح می‌دهند تکلیف اموال و بعضاً کارهای نیمه‌تمام خود را در زمان حیاتشان مشخص نمایند. این عمل در قالب وصیت‌نامه محقق می‌شود. برای نگارش وصیت‌نامه شناخت قوانین و آیین‌نامه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

در بسیاری از موارد مشاهده‌شده که افراد شخصاً اقدام به تنظیم وصیت‌ نامه نموده‌اند و بعد از فوت، اختلافات بسیاری میان بازماندگان در خصوص محتوای آن به وجود آمده است. این اختلافات علاوه بر اینکه به شأن متوفی و بنیان خانوادگی ایشان لطمه وارد می‌کند، سبب افزایش دعاوی در این خصوص نیز می‌گردد.

اشراف به قوانین مرتبط با تنظیم وصیت نامه این فایده را به دنبال دارد که فرد از محدودیت‌های وصیت آگاه می‌شود. برای مثال برخی معتقدند دختر و پسر باید به‌طور برابر ارث‌بری داشته باشند و این امر را در وصیت‌نامه قید می‌کنند. ایراد قید کردن این امر این است که قواعد مربوط به ارث امری بوده و تراضی خلاف آن، مسموع نیست. اگر قصد دارید در ارث‌بری دختر و پسر خود را در جایگاه برابر قرار دهید، باید از طریق راه‌های دیگری اقدام نمایید. از همین رو مشاوره با یک وکیل دادگستری در امر نگارش وصیت‌نامه بسیار برای شما سودمند خواهد بود.

محرومیت از ارث در تنظیم وصیت نامه

مسئله دیگری که برخی به دلیل ناآگاهی آن را به کار می‌برند، بحث محرومیت از ارث است. اختلافات پدر فرزندی و یا به‌طورکلی، خویشاوندی سبب این تصمیم می‌شود. در مقاله ارائه‌شده در خصوص وصیت، مفصلاً در این خصوص صحبت شده است. در این مورد هم اقدام خودسرانه و بدون مشورت با وکیل، باعث بروز اختلاف و طرح دعاوی متعدد شده و آثار خوبی را به همراه ندارد.

تنظیم وصیت نامه

خدمات جامع پیرامون تنظیم وصیت نامه در تهران

در مقاله مربوط به وصیت، انواع آن بیان‌شده است. شامل: خودنوشت، رسمی، سری. این عناوین مشتمل بر چگونگی نگارش و طرق نگهداری آن است. افراد عموماً ترجیح می‌دهند وصیت‌ نامه را به شخص مورد اعتماد خود سپرده تا در زمان مناسب توسط آن فرد ارائه گردد. برخی نیز این امر را به یک دفتر اسناد رسمی می‌سپارند.( وصیت‌ نامه رسمی). یکی از چالش‌های افراد مقیم خارج از ایران، تنظیم و نگهداری وصیت‌نامه است.

در پاسخ به این سؤال که در چه راهکاری دراین‌باره وجود دارد؟ گروه وکلای قدردان پاسخ می‌دهد. برای تنظیم وصیت‌ نامه قطعاً استفاده از مشاوره‌های یک وکیل پایه یک دادگستری توصیه می‌شود چراکه همان‌طور که گفته شد، نکات قانونی مهم و ظریفی در خصوص مفاد یک وصیت‌نامه وجود دارد که باید همواره به آن دقت شود. در خصوص نحوه نگهداری از آن نیز، اگر فرد معتمدی را در نظر دارید، وصیت‌ نامه را به او بسپارید. در غیر این صورت مراجعه به کنسولگری می‌تواند راهکار پیشنهادی خوبی باشد.

مشاوره حقوقی تنظیم وصیت نامه

گروه وکلای قدردان با تشکیل یک جلسه برای شخصی که خواهان تنظیم وصیت‌نامه در تهران می‌باشد، تمام نکات مبهم و یا مناقشه برانگیز این مسئله حقوقی را برای ایشان بازگو می‌کند. در این صورت امکان تصمیم‌گیری بهتری برای متقاضی وجود دارد. برای مثال برخی مراجعه‌کنندگان تصمیم دارند اموال خود را به نام بازماندگان منتقل کنند اما نمی‌خواهند در زمان حیات آن‌ها، دیگران بتوانند دخل و تصرفی در آن اموال داشته باشند. وکیل متخصص در تنظیم وصیت‌ نامه برای شما توضیح می‌دهد که در این موارد با توجه به مقدار دارایی شما و تصمیم به چگونگی تقسیم آن، بهتر است وصیت‌نامه تنظیم کنید یا تنظیم عقد صلح عمری، گزینه بهتری خواهد بود.

در جلسات حضوری برای متقاضیان توضیح داده می‌شود که وصیت انواع گوناگون دارد. اگر شما قصد انتقال اموال خود را دارید، باید وصیت تملیکی تنظیم کنید. اگر قصد دارید انجام امری را بعد از خود به فرد دیگری بسپارید، وصیت عهدی است. اصول و اسلوب نگارش هر یک از این دو نوع وصیت با هم متفاوت است. ما در گروه وکلای قدردان، به شما کمک می‌کنیم ضمن شناسایی ابعاد هر دو نوع وصیت، انتخاب بهتری داشته باشید. برای تعیین و رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل متخصص تنظیم وصیت نامه در تهران می توانید از طریق لینک های پایین صفحه و یا شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

اقدامات وکیل متخصص تنظیم وصیت‌نامه

درصورتی‌که شما قصد تنظیم وصیت تملیکی را داشته باشید، وکیل متخصص در وصیت‌نامه نویسی، اقداماتی در این خصوص انجام می‌دهد شامل:

  • اخذ اطلاعات تمامی وراث
  • اخذ اطلاعات دارایی فرد
  • توضیح محدودیت‌های موجود در تنظیم وصیت‌نامه
  • صحت سنجی اعتبار اسناد ارائه‌شده
  • اخذ اطلاعات در مورد بدهی و طلب‌های شخص متقاضی

 

خدمات حقوقی تخصصی وصیت نامه

خدمات ارائه‌شده توسط گروه وکلای قدردان در خصوص نگارش وصیت‌نامه بسیار وسیع است. ما ضمن توضیح در خصوص آنچه که شما واقعاً قصد انجام آن را دارید، شما را با محدودیت‌های تنظیم وصیت‌نامه آشنا می‌کنیم. توضیح اینکه هر فرد فقط می‌تواند نسبت به یک‌سوم اموال خود وصیت کند. باقی اموال جزو ارث محسوب و قهرا، و طبق قانون تقسیم می‌شود. درصورتی‌که فرد به بیش از یک‌سوم اموال خود وصیت نماید، سایر ورثه می‌توانند با قبول آن وصیت به آن اعتبار حقوقی ببخشند. در غیر این صورت وصیت تنظیمی فقط نسبت به یک‌سوم اموال قابل‌اجراست.

برگزاری جلسات موصی و ذی نفعان

از دیگر خدمات مهم گروه وکلای قدردان در خصوص وصیت‌نامه، تشکیل جلسات متعدد با شخص متقاضی و اشخاصی است که وصیت به نفع آن‌ها انجام شده است. این جلسات اهمیت بسزایی دارد. زیرا بعد از فوت، اشخاص حاضر در جلسه نمی‌توانند منکر اراده متوفی و بی‌خبری از تصمیم او شوند. همین امر از بروز و ظهور بسیاری از اختلافات در این زمینه جلوگیری می‌کند.

به‌روزرسانی وصیت نامه تنظیم شده

شاید بتوان مهم‌ترین خدمت ارائه‌شده از گروه وکلای قدردان در خصوص وصیت نویسی را بروز رسانی متن وصیت‌ نامه دانست. این خدمت به چندین دلیل مهم در نظر گرفته‌شده است. مهم‌ترین آن این است که در طول حیات فرد متقاضی ممکن است اموالی کسب شود که ایشان تمایل داشته باشند نسبت به آن‌ها وصیت کنند. همچنین ممکن است فرد متقاضی، بخواهد شخص یا اشخاصی را از زمره ذی‌نفعان وصیت‌نامه خارج نماید. یا برعکس، بخواهد شخص یا اشخاصی را به آن‌ها اضافه کند.

نگهداری از وصیت نامه

در خصوص نگه‌داری از وصیت‌ نامه تنظیمی، نگران نباشید. گروه وکلای قدردان در این خصوص نیز تمهیداتی را اندیشیده است. شما می‌توانید وصیت‌نامه تنظیمی را نزد ما بگذارید تا در زمان لازم، آن را در اختیار اشخاصی که شما به ما معرفی کرده‌اید بگذاریم.

 

سخن آخر

درمجموع ضمن آرزوی طول عمر برای تمام شما عزیزان، مؤکدا توصیه می‌کنیم برای رسیدن به آنچه منظور شما در وصیت‌ نامه است، حتماً با وکلای تخصصی حوزه وصیت و ارث مشورت کنید. گروه وکلای قدردان با در اختیار داشتن وکلای مجرب در این زمینه و با داشتن طرح‌های ویژه، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان داخل و خارج از ایران است.

blank

آیا میخواهید خیلی سریع به وکیل متصل شوید؟

برای دریافت مشاوره و قبول وکالت می توانید با شماره زیر از طریق واتساپ، تلگرام یا تماس تلفنی با ما ارتباط بگیرید
blank اشتراک گذاری این مطلب
blankنظرات

سوالات خود را می توانید مطرح کنید تا در اسرع وقت به پاسخ برسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *